Challenge pro rok 2016

11. ledna 2016 v 8:00 | Zprávař |  Z osobního života
Jak jste si někteří mohli všimnout, v menu nalevo se objevil jakýsi týdenní a měsíční výpis s názvem Fitness Challenge. Rád bych vám k tomu napsal něco více, o co se jedná, i když někteří, kdo mě znají, už asi tuší.

Aktivnímu sportu se věnuji odjakživa, ale nyní je tomu zhruba dva roky, co se věnuji čistě fitness a makám na sobě tvrději, než jenom ježděním v létě na kole. První rok byl hlavně o tom, se do toho dostat, získat nějaké podrobnější znalosti, techniku a zkrátka šlo spíše jen o takové pokusy se sebou něco dělat.


Za další rok se mi podařilo na váze nabrat zhruba pět kilo, ze 73 na 78 a podle porovnání fotek je proměna opravdu vidět. Sice malá, ale je. Tento měsíc jdu poprvé na měření InBody, které jsem dostal jako dárek k Vánocům od ségry. Moc se na to těším a jsem zvědav, jak to dopadne. Budu o brát jako startovní krok, počáteční hodnoty, od kterých se odrazím. A za půl roku so možná proceduru zaplatím sám a uvidím, jaký budu mít progress.

A tím se dostávám k jádru věci. Můj cíl, vlastně to není až takový cíl, jako spíš cesta (jak říkám: "Cesta je můj cíl"), pro letošek je zúročit všechny znalosti a zamakat na sobě najlépe, jak to jen půjde. Bude to makačka, to je mi jasné, protože pro můj somatotyp je nabírání obtížné. A přesně o to mi letos půjde. Nejen na sobě makat doma nebo v posilce, ale hlavně začít řádně a pořádně jíst a díky tomu nabrat. Ideálně svaly, ale je mi jasné, že bez tuku se to neobejde. Z nynějších nějakých 78 až 79 kil bych se rád dostal na 90. Možná to je přehnaný nereálný nárok, nicméně kdo nemá vysoké cíle, nemá ani vysoké výsledky. A já ty výsledky chci mít co nejlepší a jsem ochoten pro to udělat téměř cokoliv. Téměř proto, že steroidům se chci vyhnout. Takže vše, kromě nich. Možná v budoucnu... ALe to až podle toho, jak se moje tělo popere s touto letošní cestou.

Nemám žádné závazky, krom mé práce, která mne navíc baví, takže mě de facto nic a nikdo neomezuje v mém plánu. Pochopil jsem, že pro mě osobně je lepší být sám, respektivě neřešit ostatní a nedělat si hlavu z něčeho, co by mi mohlo akorát můj plán pokazit.

Pravidelně budu v levém menu aktualizovat můj progres a to tím způsobem, že budu psát průměr hodnot za uplynulý týden, které na sobě denně sleduji. Tyto hodnoty jsou dvě - Hmotnost a obvod natažené paže kolem bicepsu a tricepsu. Druhá hodnota se nyní pohybuje okolo 29,9cm a rád bych se dostal na nějakých alespoň 35cm. Jen pro zajímavost, když jsem začal, byla tato hodnota 28,5cm. Samozřejmě, někdo může namítat, že toto měření je hodně obecné a nějaké veliké závěry z toho nelze soudit. Nicméně pro hodnocení mého progresu je to postačující a pokud progres nebude až tak rachlý podle plánu, bude úplně stačit, když bude každý týden docházet ke zlepšení. A krom toho, jak už jsem psal, detailní přehled budu mít po přeměření na InBody.

Samozřejmostí bude, že čas od času se zde objeví článek na toto téma, s nějakým hodnocením, pocity, progresem a dalšími věcmi, jak na tom jsem. Takže pokud se najde někdo, koho bude má cesta zajímat, nemusí se bát, údaje v levém menu nebudou jediné, a další články se zde určitě objeví.

Jenom tedy pro srovnání, mé hodnoty jsou aktuálně pro první týden v roce 2016 následující:

  • Výška: 183 cm
  • Hmotnost: 79,70 Kg
  • Obvod paže: 29,91 cm
Ještě ale musíme brát v potaz, že nedávno byly svátky a Vánoce, což se celkem dost podepsalo na těchto hodnotách.

Takže následující plán je takový, že ze začátku přidám kardio trénink, abych spálil alespoň nějaký špek uleželý z vánoc, a postupem času jej nahradím standardně silovým tréninkem, který zajistí objem. Bohužel, při tom kardiu asi dojde k nějaké ztrátě hmotnosti i svalové hmoty, ale to jsem ochoten minimálně ze začátku akceptovat.

Tréninkový plán na Leden je následující (první týden již mám za sebou):

Ještě přidám nějaké vysvětlivky:
  1. Cvičím základní svalové partie: Ruce (biceps a triceps), záda, hrudník (prsa), břicho, trapézy. Co se nohou týče, ty mě nebaví a jedu je jenom když se mi chce společně s jinou partií. Vím, není to zrovna správně, ale už jsem prostě takový :D A trapézy, no, chtěl bych je trochu vymazlit... :P
  2. Průběžně dělám shyby na hrazdě s 30kg zátěží. Zatím udělám sotva dvě opakování, ale věřím, že se zlepším.
  3. Kardio jedu v tom symslu, že zadaný čas jedu HiiT a potom na uvolnění několik minut kuse. Přitom měřím tep a další hodnoty, které po tréninku zapisuji.
  4. Každý trénink mám zvlášť rozepsaný a dělám zápisi, kolik jsem zvedal, kolikrát a v jaké míře. A na základě těchto zápisů upravuji další tréninky, kdy se snažím buď zvednout váhu, počet opakování, nebo zkrátit čas pauzy, nebo naopak, prodloužit časový interval cviků.
Nedílnou součástí je také jídelníček. Musím se do sebe nasoukat co se dá, aby tělo mělo z čeho růst. Jíst budu denně 7 jídel, z toho základní - snídaně, oběd a večeře po velkých porcích, svačiny po menších. Rozdělené to mám cca po dvou hodinách. Samozřejmě kromě pestrého jídelníčku také zařazuji doplňky výživy, suplementy. Pro tentokrát to jsou tyto:


Jedná se hlavně o proteiny, kloubní výživu, vitamín D3 a BCAA. K tomu mi poslali ještě šejkr a vzorek pro ochutnávku čokoládového Whey proteinu. Také mám ještě multivitamín, ten ale na fotce nenajdete. Takže s touto výbavou a nadupaným jídelníčkem se mohu pustit na cestu.

Už jsem toho myslím napsal dost. V dalším článku, pkud bude někdo chtít, nebo když budu chtít já, možná napíšu, kde, jak a s čím cvičím. Takže, držte mi palce, jdeme na to! :)


 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 listopadka51 listopadka51 | Web | 11. ledna 2016 v 14:16 | Reagovat

Tak já jsem taky nabrala zhruba 5kg :-D ale jen sádla. :-D  :-x

2 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 11. ledna 2016 v 15:09 | Reagovat

Já ti teda nevím...

3 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 11. ledna 2016 v 21:53 | Reagovat

Bez tuku se neobejde nic!

4 Zprávař Zprávař | Web | 11. ledna 2016 v 22:45 | Reagovat

[1]: No, to už je úděl Vánoc :D

[2]: Copak se ti nezdá? Jsou to hodně optimistické cíle, to je mi jasný, ale nějaké musím mít, abych se ještě víc snažil :)

[3]: Bohužel máš pravdu. Ale nechci být tučný, ale polotučný. Rád bych light :D I ne, trochu toho tuku, alespoň těch 12, 15 procent udržel. Méně uže bych byl málotučný :D

5 Lamič Lamič | E-mail | Web | 13. ledna 2016 v 21:21 | Reagovat

Tak ze Zprávaře bude ne pro-ana blog, ale pro-bigo blog? :-D Budu držet palce.

Osobně mám v tréninkovém plánu pouze pevně zařazené nohy. Protože si myslím, že když máš ramenatýho chlapa s nohama jak párátka, tak to vypadá dost divně. Ale to je na každém, jak to cítí.

Pak dej vědět, jaké máš zkušenosti s tím proteinem Whey core od Nutrendu. Já na to slyšel rozporuplný ohlasy a sám nevím, po jaké značce proteinu sáhnout, pokud bych začal i s doplňky stravy.

6 Zprávař Zprávař | Web | 14. ledna 2016 v 18:40 | Reagovat

[5]: Přesně, opak pro-ana blogu, nenašel jsem ten správný výraz :D ... snad možná ještě proti-ana nebo pro-big nebo pro-weight blog :D A děkuji, podpora se vždy hodí :)

S těma nohama máš pravdu. Ale mě to taaaak nebaví :D PLánuju to dohnat v létě na kole a fotit budu stejne jenom vršek :D

No, ten Whey byl jenom vzorek a popravdě, nic moc. Ale u mě to je tak u všech. Ze začátku mi nechutnaj, ale pak začnou. Pak je otázka, jak to přijme tělo a to chce jedině vyzkoušet, protože každému sedne něco jiného ;)

7 Lamič Lamič | E-mail | Web | 14. ledna 2016 v 19:25 | Reagovat

[6]:Já naopak nohy cvičím rád, protože třeba narozdíl od zad fakt cítím, že ty jednotlivé svaly cvičím správně. U zad (a trochu i ramena) mám problém v tom, že ne vždy to cvičím tak, že ty záda fakt cítím :-(

Teď jsi mi připoměl, že jsem vlastně vzorky toho proteinu zkoušel taky. Chutnala mi borůvka, naopak z vanilky jsem málem hodil šavli :-D Ale musel bych to brát déle, abych cítil, zda to něco dělá. Uvažoval jsem o tomto. Měl jsi zkušenost?
http://proteiny.heureka.cz/myprotein-impact-whey-protein-2500-g/

8 Zprávař Zprávař | Web | 16. ledna 2016 v 11:33 | Reagovat

[7]: Také jsem kdysi zkoušel vanilku a měl jsem z ní stejný šavlovitý pocit :D

Jo a ten protein jsem zkoušel na konci loňského roku, s příchutí čokolády a nebyl špatný. Ani moc nepěnit, narozdíl od těch dvou, co mám teď. Ty chvilku šekruju a je tam jenom pěna :D

9 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 18. ledna 2016 v 15:42 | Reagovat

[2]: Já to myslela tak, jestli nejsi hezčí tak jak jsi!:)

10 zpravar zpravar | Web | 21. ledna 2016 v 20:57 | Reagovat

[9]: Noo, jestli jsem hezci ted, nebo budu s nekolika dalsimi kily navic, to nedokazu posoudit, to musi ostatni, okoli a tak :) Ja to delam hlavne pro zabavu. Vybiju si tam energii, nemusim myslet na to... Ale to sem nepatri :) Stejne jako hraju na klavir. Nikdy nechci byt mistr, jenom si rad obcas zabrnkam :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 
-