Fitness deník - Leden

1. února 2016 v 8:00 | Zprávař |  Z osobního života
Čágo bélo šílenci a ještě větší bélo pro fitness nadšence. První měsíc roku 2016 je za námi, to znamená, že je čas napísmenkovat pár dalších řádků týkajících se mého Challenge, do kterého jsem se letos pustil. Jak jste si jistě všimli, v levém menu se stavy pěkně zaplňují a mě nezbývá, než si jen mnout ruce, jak to pěkně odsýpá. V tomto článku bych rád shrnul měsíc leden a ve stejném duchu bych rád pokračoval každý měsíc, až do konce roku, ovšem pokud mi to můj entuziasmus dovolí (konečně jsem použil slovo "entuziasmus" ). Nejdřív napíšu pár příhod a na konec hodím výsledky mého prvního InBody měření a nějaký svůj postoj.


Stalo se to přesně 9. ledna. V plánu jsem měl břicho a trapézy. Bohužel, nějak se mi nechtělo jet ty trapézy, tak jsem si místo toho dvojnásobně mákl na břichu. A to jsem neměl dělat. Cvičení probíhalo asi nějak takto:

1) Leh na karimatce a 1 minuta cvičení a 1 minuta odpočinku. To celé opakování 10x. Jel jsem různé cviky, co mě zrovna v tu chvíli napadly a které si každý může sám vygooglit.

2) Sed-lehy s 19Kg závažím. Používám k tomu jednu jednoruční činku, na kterou si naložím ocelové kotouče. Tohle jsem jel 6x, opět 1 minuta cvičení a 1 minuta odpočinek.

3) Má oblíbená hrazda. Zase 6x opakování a 1 minuta visení na hrazdě a přítahy nohou a 1 minuta odpočinek. Samozřejmě jsem nedělal jen jeden cvik, vždy jsem střídal různé druhy.

4) Plank. Osobně jsem k tomuto cviku dost skeptický, ale tu minutu jsem to vydržel.

No a hodinka byla pomalu pryč a já vesele odcházel do koupelny, po cestě jsem ještě slupnul BCAA a zapil je zbytkem z šejkru, ze terého jsem postupně během cvičení upíjel.

A pak to přišlo. Neděle byla ještě v pohodě, ale v pondělí mě docela začalo bolet břicho. Dopoledne jsem nemohl ani delší dobu stát, takže jsem si musel sednout. Myslel jsem, že je to třeba z nějakého jídla. Večer už to celkem šlo, takže jsem odjel plánovaný trénink na bicepsy a tricepsy.
Pak přišlo úterý a to už jsem vůbec nedával. Z práce jsem musel odejít dřív a doma se natáhnout na gauč do horizontální polohy. A za chvilku to bylo všechno ok, takže jsem si mohl dát večer záda a prsa.
Když už jsem myslel, že je to všechno za mnou, břicho se ozvalo ještě ve středu, když jsem odcházel z jídelny. Už mi to začínalo být divné, co se děje a začal jsem hledat možné příčiny a netu. K ničemu závratnému jsem nedošel, jen že namožený sval může bolet až 7 dnů.
No, nebudu to dál natahovat, ve čtvrtek už to bylo podstatně lepší a v pátek už jsem břicho vůbec necítil. A co to tedy znamenalo? Další vydatný trénink břicha a tentokrát s trapézama. A ještě jsem pro jistotu přidal na protažení břicha "twist s dvouručkou" - dvouručka na zádech s menší zátěží, nohy mírně od sebe a pomalé pohyby otáčení horní části těla tak, aby pánev zůstávala na místě. Od tohoto tréninku jsem s břichem neměl problém. Ale zase jsem to asi přehnal s těma trapézama, protože mě tahaly ještě tři dny po.

Zajímavou věc, kterou jsem na sobě vypozoroval, je ta, že den po cvičení jsem v pohodě, ale až ten další den mě začne dotyčná partie tahat a začínám ji cítit. Proto nezapomínám vždy při pauzách a po tréninku zařazovat důkladné protahování. Opravdu to pomáhá.

Zajímavé je, že i přesto, že do sebe rvu jídlo co to dá, váha jde stále dolu. Trochu mi to vrtá hlavou, protože jím podstatně víc než obvykle, žádné kardio nedělám, ale přesto hmotnost týden co týden klesá. Holky, teré chtějí zhubnout, mě asi teď ukamenují, ale já fakt nevím, čím to je. Uvidíme ještě na konci února, jak to bude vypadat, protože se snažím postupně zvyšovat dávky jídla a ládovat toho do sebe víc a víc. Ale o tom možná až v dalším deníku.

Také bych rád napsal, že jsem trochu pozměnil taktiku tréninků. V podstatě jsem stále cvičil tím stylem, že jsem měl na mobilu stopky a pauzy a časy jsem si stopoval. Ale řekl jsem si, co to zkusit trochu jinak? Takže nyní jedu bez stopek, prostě jak se na to cítím. Stopky používám pouze při cvičeních, kdy jedu třeba břicho, aby mi měřily intervaly a přestávky. A kupodivu tímto stylem také šetřím čas. Všiml jsem si, že tréninky odjedu rychleji, což je pro mě napsto pecková zpráva. Ale rozumějte - "Rychleji" pro mě znamená, že u toho netrávim 90 minut, ale jenom 60. Ale zase stihnu víc různých cviků, takže ve výsledku tím cvičením stejně zaberu oněch 90 minut.

A teď bych rád ukázal výsledky mého InBody měření, pro datum 21. ledna 2016:


První obrázek ukazuje chemické složení těla v porovnání se standarním člověkem se stejnou výškou, věkem, pohlavím a hmotností. Na výsledcích je tedy vidět, že mírně více zavodněn, což může být tím, že v práci u počítače hodně piju. Mám i více bílkovin (proteinů), což je vzhledem k tomu, že posiluji, normální. Stejně tak minerálních látek o 0,2%, což znamená, že bych měl být více imunní a mé tělo se lépe vypořádá s nežádoucími látkami. A nakonec je zde % tuku, u kterého jsem byl docela překvapen. Hodnotu 12,5% jsem opravdu netipoval. Čekal jsem nějakých 15, možná 18% vzhledem k tomu, co mám na břiše. Takže mě to příjemně překvapilo.

Druhý obrázek ukazuje rozložení. Jak je z obrázku vidět, hmotnost mám 79,5 (měření probíhalo večer, kdy mám váhu o cca 1 až dvě kila nahoře, takže ta moje domácí váha ukazuje docela přesně :D). Pak tu jsou moje oblébené svaly s množstvím 39,9kg, tedy o 0,9kg nad normálem, a nakonec tuk 9,9kg, v toleranci. Voda 50,9kg (nebo litrů), přesně na horní hranici a hmotnost bez tuku 69,6kg, což je o 2,2kg nad normálem.
Pak tu je BMI 23,6, takže v toleranci, tuk 12,5%, to bylo už na prvním obrázku a minimální kalorická potřeba pro tělo 1873kcal.

A potom to rozložení na pravou a levou stranu. Vypadá to celkem rovnoměrně, až na tuk na pravé straně, kde je oho o kapičku více. Břicho, resp. střed, mám dobře osvalen, takže kdybych ještě víc stáhnul ten zbytek tuku, co ho zakrývá, byl by vidět docela pěkný pěkáč :D Ale to já nechci. Zatím nechci shazovat tuk.

Pro zajímavost ještě přidávám pár fotek, datovaných na 26. leden 2016
No a za půl roku, někdy v červenci, daší měření. A jaké bych chtěl mít výsledky, jaké jsou mé cíle?

1) Tuk bych rád udržel, ideálně na stejné hranici, ale pokud bych se dostal na nějakých 15%, také bych se nezlobil. Ale nad 16 už by se mi zas nelíbilo :D
2) Hmotnost bych rád dostal na nějakých 90 kilo, ale za 88 bych se také nestyděl. 85 kilogramů mi řijde málo na 6 měsíců.
3) Svalovina, moje oblíbená hodnota. Nyní nějakých 39,9Kg. Takže 45 by byla super hodnota, protože do dalšího půl roku bych si pak mohl dát dalších 5 kilo navíc a už by to bylo 10. Takže za nárůst 5kg, resp. 5,1kg bych byl moc rád. Ale pokud by to bylo jenom 4, také bych se nezlobil. Ale 3kila už by mi přišla málo.

Takže, vzhůru k novým zítřkům a lepší budoucnosti.

Děkuji všem, kteří mi držíte palce v mém snažení a pokud máte nějaké otázky, můžete se ptát pomocí komentářů, nebo na serveru ask.fm, který jsem si pro tyto otázkové účely založil. Pokusím se na ně co nejdříve odpovědět a možná, pokud vás bude zajímat něco více, můžu detailnější odpovědi rozepsat do dalšího deníkového, tedy únorového, článku.

A pokud vás článek zaujal a nechcete si nechat ujít další pokračování, které bude až 29. února, můžete si přihlásit email k odběru novinek pomocí formuláře vlevo v menu dole. A až článek vyjde, budete na něj automaticky upozorněni :)
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 
-